משלוחים לאתרי אינטרנט – מה חשוב לדעת?

כאשר אתם פותחים חנות מקוונת קטנה, סביר להניח שבתחילת הדרך, הגישה שלכם לכל סוגיית המשלוחים והתהליך הלוגיסטי תהיה פשטנית.

ואכן, זה בסדר להתחיל בקטן, אבל יגיע הרגע שבו תשימו לב להבדלים שבין שליחויות רגילות לבין משלוחים ייעודיים לאתרי איקומרס. משם כבר לא תהיה דרך חזרה, תהיו חייבים להשתמש באפשרויות שילוח אסטרטגיות שיבדלו אתכם מאחרים ויגדילו את שולי הרווח שלכם במידה משמעותית.

קביעת מדיניות המשלוחים שלכם אינה קשורה רק לאפשרויות שתציעו לצרכני הקצה, עליכם גם לוודא שכל מי שמעורב בשרשרת האספקה מבין את חלקו בתהליך, ושאתם עובדים עם חברות שילוח שפשוט מבינות מה כרוך במשלוחים לאתרי איקומרס.

מה זה משלוחים לאתרי אינטרנט?

בעוד שמשלוחים רגילים פשוט אוספים מכם חבילה ומוסרים אותה ליעד, שליחויות ל e-commerce מציעות תהליך עבודה יותר מורכב ומקיף הכולל קבלה ועיבוד הזמנות, איסוף ואריזת המוצר, הדפסת תוויות משלוח, מיון בהתאם לאזורי חלוקה ואפילו ניהול ההחזרות.

זה אולי נשמע פשוט, וכאשר חברת שילוח מנוהלת היטב אכן זהו תהליך יעיל ומסודר להפליא. ובכל זאת, מדובר בשירות אשר רמת מורכבותו נקבעת בהתאם לסוג ולגודל המוצרים שלכם, פריסת השירותים והמשלוחים, אפשרויות ומהירויות המשלוח שתבחרו להציע ועוד.

על מה חשוב לשים דגש כאשר מבצעים משלוחים

תהליך משלוח לאתרי איקומרס כולל הכל, מקבלה ועיבוד ההזמנה, דרך אריזה ועד המשלוח עצמו. משלוח שמתעכב עשוי לעורר כעס אצל לקוחות הקצה ולכן החברה שתבחרו עבור שירותי השילוח שלכם הנה חשובה ביותר.

המשלוחים הם חלק בלתי נפרד מתהליך הקניות באינטרנט, אם לא החשוב ביותר. בעזרתם אתם יכולים להגדיל את ההמרות שלכם ואף להרחיב את השוק או את קהל היעד. עם זאת, עליכם לשפר את היעילות התפעולית על ידי שיפור תהליכי המשלוחים ולבחור את אסטרטגיית המשלוחים הטובה ביותר כדי להפחית עלויות ולספק ללקוחות שלכם ערך מוסף.

מה שנפלא הוא שכיום עומדות לרשותכם אפשרויות רבות כך שתוכלו ליצור אסטרטגיית משלוחים שלמה שתעבוד עבור האתר שלכם. ביניהן – איסוף חינם מהחנות, משלוח לבית הלקוח, משלוח לנקודות חלוקה, משלוח ללוקרים מאובטחים, משלוח מהיום למחר, משלוח תוך X ימי עסקים וכיוצא בכך.

תנאים חשובים בעת בחירת אסטרטגיית משלוחים

אחד הדברים החשובים ביותר הוא להציע ללקוחות את תעריפי ואפשרויות המשלוח הנכונים ביותר, זהו תנאי חשוב להצלחה, אך לא רק. עליכם לשאוף להשיג את שביעות רצונם המוחלטת של הלקוחות ולשם כך עליכם לעבוד עם חברת שילוח שמציעה קדמה וחדשנות ועובדת עם כל הטכנולוגיות אשר ישמרו על שביעות רצונם של הלקוחות, כמו למשל האפשרות של מעקב אחר משלוחים או החזרות.

מכיוון שיש הרבה תחרות, גם של אתרים מחו"ל שנכנסו לשוק המקומי בזכות האפשרות לקנות אונליין, עליכם להיות מסוגלים להציע ללקוחות חוויית קנייה חיובית לכל אורך הדרך, משלב הרכישה, דרך מימוש ההזמנה ועד למשלוח, ואם צריך, גם בעת ההחזרה.

טכנולוגיה מתקדמת היא לא פחות מהכרחית

כאשר יש תכנת ניהול הזמנות חזקה, אתם יכולים לצמצם בעיות במלאי, למזער שגיאות, לשים את כל הנתונים הקריטיים במקום אחד, לייעל את הפעילות העסקית ולקבל החלטות עסקיות מונחות נתונים. ואם לחברת המשלוחים יש טכנולוגיה מתקדמת היא יכולה לייעל את תהליך השילוח על ידי התממשקות לאתר שלכם, והפעלת מערכת מעקב מתקדמת אשר תעזור לכם לדעת היכן החבילות נמצאות בכל רגע נתון.

מעקב אחר חבילות אינו הכרחי רק לכם, אלא גם הלקוחות שלכם רוצים לדעת מה הסטאטוס של המשלוח שלהם. לכן תנו להם מספר מעקב כדי שיוכלו לעקוב אחר המשלוח שלהם ולקבל נתונים על זמני אספקה. זה עוזר להגדיר את הציפיות והופך את התקשורת להרבה יותר חיובית וברורה.

ולבסוף יש להגדיר מדינות החזרה שתגרום ללקוחות להיות מרוצים בכל פעם שקונים מהחנות, גם כאשר הם נדרשים להחזיר מוצרים, כי גם אלו דברים שקורים.

ובשורה התחתונה

מצאו שותפים לוגיסטיים מהשורה הראשונה שיוכלו לעזור לכם לחשוב על אסטרטגיית משלוחים מנצחת שתבדל אתכם, תספק לכם יתרון תחרותי ותפעל ליצירת חוויית רכישה חיובית כך שהלקוחות יחזרו לקנות באתר שלכם שוב ושוב!

חברת המשלוחים היא הפנים שלכם! אתם יכולים לנהל את החנות על הצד הטוב ביותר, לדאוג לעיצוב נוח ויעיל, לחשוב על תעריפים מתאימים, אך המשלוחים שמים את החותם הסופי והם הדבר האחרון שהלקוחות יזכרו. לכן הקפידו ליצור ללקוחות שלכם חוויית קניה מיטבית מא' ועד ת', ובחרו בחברת משלוחים שמומחית בעבודה עם אתרי איקומרס ועל כן מציעה לכם את פתרונות וטכנולוגיות השילוח היעילות והמתקדמות ביותר שישנן.

פוסטים נוספים