בניית חנות וירטואלית / אתר e-commerce – איפה מתחילים?

בעידן הדיגיטלי, יותר ויותר עסקים מחפשים לבסס נוכחות מקוונת במטרה להגיע לקהל יעד רחב יותר, ולהגדיל את המכירות. הקמת חנות וירטואלית זו אחת הדרכים היותר יעילות לעשות זאת. יחד עם זאת, כאשר יש כל כך הרבה פלטפורמות זמינות לבניית אתרי מסחר, ולכל אחת יתרונות וחסרונות, יש המון דברים שעליכם לקחת בחשבון.

ניסינו לרכז לכם את עיקרי הדברים, כדי להבטיח שתגיעו להחלטות כמה שיותר מושכלות.

איך בוחרים פלטפורמה לבניית חנות וירטואלית?

כאשר אתם נמצאים כפסע מבניית חנות וירטואלית עליכם קודם כל לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. כדי לעשות זאת עליכם לבחון כמה מהאפשרויות הפופולריות שעומדות לרשותכם, ואלו הן:

 

וורדפרס

וורדפרס היא אחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר לבניית אתרים ויש לה קהל מעריצים בכל רחבי העולם. למרות שבהתחלה היא הוצגה כפלטפורמה לבלוגים בלבד, כיום היא מזוהה גם כמערכת ניהול התוכן (CMS) הגדולה ביותר שישנה.

יתרונות:

  • תכנה חינמית וקוד פתוח
  • מגוון רחב של תוספים
  • ידידותית לקידום אתרים
  • ידידותית לשימוש וקלה לתפעול

חסרונות:

  • צורך בעדכונים תכופים
  • סיכוני אבטחה גדולים יותר יחסית
  • אין מערכת גיבוי מובנית
  • קושי בהתאמה אישית ספציפית

 

Magento

Magento נחשבת לאחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני המובילות, הודות לפונקציונליות גבוהה ושפע של תכונות. לפלטפורמה יש משתמשים רבים ברחבי העולם, קוד פתוח והיא נחשבת לנפוצה במיוחד בקרב אתרי e-commerce. אולם כמו כל פלטפורמה אחרת, גם לה יש יתרונות וחסרונות שכדאי לקחת בחשבון.

יתרונות:

  • גמישה ומותאמת לדרישות עסקיות ספציפיות
  • התאמה למסחר אלקטרוני
  • ידידותית למנועי החיפוש
  • ניתנת להרחבה
  • מאפשרת ניהול חנויות מרובות

חסרונות:

  • נדרש ידע טכני לתפעול
  • פחות ידידותית למשתמשים
  • עלויות אירוח ותחזוקה יקרות יחסית

 

Shopify

Shopifyזו פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת ענן המציעה פתרון הכל באחד לבנייה וניהול של חנות וירטואלית. היא קלה לשימוש ומציעה מגוון רחב של תכונות כדי לעזור לעסקים להגדיל את הנוכחות המקוונת שלהם.

יתרונות:

  • ממשק ידידותי למשתמש
  • תכניות תשלום מובנות ותקופת ניסיון בחינם
  • שוק אפליקציות גדול ושפע של ערכות נושא מוכנות להתקנה
  • תמיכה 24/7
  • כלים שיווקיים מובנים

חסרונות:

  • אפשרויות התאמה אישית מוגבלות
  • אין הרבה ערכות נושא חינמיות
  • עמלות עסקה עבור שימוש בספקי תשלום חיצוניים

 

Konimbo

Conimboהיא פלטפורמת מסחר אלקטרוני הכל-באחד המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. היא מעמידה לרשותכם ממשק גרירה ושחרור ומגוון תכונות, כולל תבניות הניתנות להתאמה אישית ואפליקציה לנייד.

יתרונות:

  • ממשק ידידותי למשתמש
  • תכניות תמחור משתלמות
  • כלי שיווק מובנים

חסרונות:

  • אפשרויות התאמה אישית מוגבלות
  • פחות שילובים של צד שלישי לעומת פלטפורמות אחרות

 

Wix

Wixהיא פלטפורמה לבניית אתרים הכל באחד המאפשרת לכם ליצור אתר אטרקטיבי בקלות, גם ללא ניסיון קודם בעיצוב או קידוד. היא מציעה מגוון תבניות עיצוב, תכניות חינמיות ואופטימיזציה מובנית למנועי חיפוש.

יתרונות:

  • ממשק גרירה ושחרור (Drag & Drop) ידידותי למשתמש
  • מחירים משתלמים
  • מגוון רחב של אפשרויות עיצוב
  • שוק אפליקציות רחב
  • ידידותית למנועי חיפוש

חסרונות:

  • אפשרויות התאמה אישית מוגבלות
  • פונקציונליות מוגבלת של מסחר אלקטרוני
  • מגבלות אחסון
  • קושי בשינוי תבניות לאחר שהאתר פעיל

 

Eshop

eshopהיא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת ענן המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. היא מציעה מגוון תכונות, כולל תבניות הניתנות להתאמה אישית, כלי שיווק מובנים ומכירה מרובת ערוצים.

יתרונות:

  • מחירים משתלמים
  • ממשק ידידותי למשתמש
  • מכירה רב ערוצית

חסרונות:

  • אפשרויות התאמה אישית מוגבלות
  • אינטגרציות מוגבלות של צד שלישי

 

מה לקחת בחשבון בבחירת ספק

בעת בחירת ספק לבניית החנות הווירטואלית שלך, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, ביניהם:

  • תקציב: חשבו כמה אתם מוכנים להוציא על עלויות אירוח, תחזוקה ופיתוח ובחרו פלטפורמה שתספק מענה.
  • צרכים עסקיים: הבינו אילו תכונות ופונקציונליות אתם צריכים עבור החנות הווירטואלית שלכם.
  • חשיבה לעתיד: עליכם לוודא שהפלטפורמה הנבחרת יכולה להתאים לעסק שלכם ככל שהוא גדל.
  • מומחיות טכנית: יש פלטפורמות שדורשות ידע טכני, לעומת אחרות שיותר ידידותיות לתפעולה ושימוש.
  • תמיכה: קחו בחשבון את סוג התמיכה שמציע לכם הספק. משתנים כמו שירות לקוחות, זמינות סביב השעון והדרכות עשויים להיות חשובים.

 

התממשקות למערכת משלוחים

התממשקות לאתר של חברת משלוחים הינה היבט חיוני בהפעלת אתר מסחר אלקטרוני, שכן תכונה זו מאפשרת לכם להפוך את תהליך המשלוח לאוטומטי ולספק מידע מדויק על שלבי המשלוח ללקוחות שלכם. לכן היכולת של הפלטפורמה להתממשק עם המערכת של חברת המשלוחים, זהו פרמטר חשוב ביותר.

לפני שאתם בוחרים פלטפורמה לבניית חנות וירטואלית שימו לב לדברים הבאים – לחברות משלוחים שונות עשויות להיות אינטגרציות מובנות עם פלטפורמות פופולריות של מסחר אלקטרוני, לכן אם אתם רוצים לייעל את כל תחום השילוח, זהו שיקול חשוב. התממשקות שכזו מציעה לכם המון יתרונות, וחיסכון עצום של זמן יקר והתעסקות. מה גם שזו תכונה שיכולה לייעל את תהליך השילוח ולהפחית שגיאות הנובעות מהזנת נתונים ידנית. כמו כן, בדרך זו חברת השליחויות יכולה לספק מידע מפורט שניתן לגשת אליו בקלות, מה שיכול להגביר את השקיפות לאורך כל שרשרת השילוח ולמזער את הפניות למחלקת שירות הלקוחות.

בשורה התחתונה, התממשקות לאתר של חברת המשלוחים יכולה להפוך את תהליך המשלוח לאוטומטי ולספק חווית משתמש הרבה יותר טובה ללקוחות שלכם. רק הקפידו לבחור בחברה שמציעה את כל השירותים הנחוצים לכם כדי לנהל את חנות המסחר שלכם בצורה כמה שיותר חלקה ומיטבית.

פוסטים נוספים